Kävijän klikatessa sivuillesi, aikaa on vain sekunteja vakuuttaa hänelle, että lukemista kannattaa jatkaa. Epäonnistuessasi ensivaikutelmassa, on riskinä menettää hänet kilpailijallesi. Siksi missioni on tehdä sivuista brändisi näköistä, myös myyvää ja helppokäyttöistä.
Ensivaikutelma on tärkeä. Kävijän päätös jatkaa sivuston käyttöä tehdään usein ensisilmäyksellä. Huolellisesti suunnitellut ja houkuttelevat verkkosivut herättävät kävijän mielenkiinnon ja lisäävät mahdollisuutta asiakkaan saamiseen.
Hyvä käyttökokemus vaikuttaa suoraan sivustolla vierailevan tyytyväisyyteen ja sitouttamiseen. Kävijä haluavaa löytää etsimänsä tiedot nopeasti ja helposti, ja kokemus voi vaikuttaa siihen, haluavatko he palata sivustolle uudelleen tulevaisuudessa.
Kun sivusto on helposti löydettävissä hakukoneista, potentiaaliset asiakkaat löytävät sen helpommin ja voivat tutustua tarjontaan. Panostamalla hakukoneoptimointiin on mahdollisuutesi päihittää kilpailijat myös Googlen etusivulla.
Rakennan pääasiassa verkkosivustoja alusta loppuun asti, mutta halutessasi voin toteuttaa myös pelkän sivuston ulkoasun ja käyttöliittymäsuunnittelun. Vaativammissa projekteissa voin auttaa sinua löytämään sopivan koodarin toteutukseen.
Hinta ei sisällä maksullisia lisäosia tai kolmannelta osapuolelta hankittavia webhotellia tai domainia. Pyydä tarjous!
Jokainen projekti on ainutlaatuinen, joten olen koonnut suuntaa antavia paketteja eri vaihtoehtoineen, joista voit valita tarpeisiisi sopivimman. Voit esimerkiksi halutessasi säästää osan kustannuksista tekemällä osan itse tai valita kokonaisvaltaisen ”avaimet käteen” -ratkaisun. Päätös on täysin sinun, ja autan mielelläni löytämään juuri sinun tarpeisiisi sopivan vaihtoehdon.
Tekemiini verkkosivuihin kuuluu aina yhden (1) kuukauden tuki sekä kirjalliset ohjeet ylläpitoon. Mikäli haluat ulkoistaa ylläpidon ja saada apua esimerkiksi sivuston jatkuvaan hakukoneoptimointiin, voimme jatkaa yhteistyötä myös ylläpitopalvelun muodossa!
Tekninen ylläpito, varmuuskopiot ja päivitysten suorittaminen. Myös pienet muutostyöt (max 1h/kk).
Peruspaketin sisältävien päivitysten lisäksi analytiikan seuranta sekä apua hakukoneoptimoinnin kehittämiseen.
Kuten muissakaan markkinointikanavissa, pelkkä läsnäolo harvoin riittää — etenkin jos potentiaaliset asiakkaat eivät edes löydä sivustollesi.
Hakukoneoptimoinnista huolehdin jo sivuston rakennusvaiheessa. Parhaiden tulosten saavuttamiseksi hakukoneoptimointia on kuitenkin syytä tehdä aktiivisesti myös jatkossa.
”Kasvu-ylläpitopaketeissa” olen apuna kehittämässä sivuston hakukoneoptimointia myös julkaisun jälkeen.
Mikäli oheiset kysymykset ja vastaukset eivät vastanneet kaikkiin kysymyksiisi tai haluat tietää lisää palveluistani ja toimintatavoistani, ota yhteyttä!
Responsiiviset sivustot skaalautuvat saumattomasti esimerkiksi älypuhelimien, tablettien ja tietokoneiden näyttöjen kokoja muuttaessa, jolloin käyttäjä voi selata sivustoa helposti ja nauttia parhaasta mahdollisesta käyttökokemuksesta laitteesta riippumatta. Responsiivinen suunnittelu on tärkeää, koska yhä useampi käyttäjä käyttää mobiililaitteita selaillessaan verkkosivustoja. Jos verkkosivusto ei ole responsiivinen, se voi näyttää huonolta tai jopa toimimattomalta pienemmillä laitteilla, mikä voi vähentää käyttäjien kiinnostusta ja luottamusta sivustoa kohtaan.
Hakukoneoptimointi (SEO) auttaa parantamaan verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa ja lisäämään sen löydettävyyttä. Kun verkkosivusto on hakukoneoptimoinnin avulla optimoitu, se voi ilmestyä korkeammalle hakutuloksissa silloin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tiettyjä avainsanoja tai hakutermejä, jotka liittyvät yrityksen tarjoamiin tuotteisiin tai palveluihin. Tämä puolestaan voi tuoda verkkosivustolle enemmän liikennettä, lisätä yrityksen tunnettuutta ja mainetta sekä kasvattaa myyntiä ja liiketoimintaa.
”Call to action” (CTA) tarkoittaa verkkosivun osaa tai elementtiä (esimerkiksi painikkeita), joka rohkaisee käyttäjää tekemään halutun toimenpiteen, kuten ostamaan tuotteen, lataamaan oppaan, tilaamaan uutiskirjeen tai ottamaan yhteyttä yritykseen. CTA ohjaa verkkosivujen käyttäjää eteenpäin ja auttaa muuttamaan vierailijan potentiaaliseksi asiakkaaksi. Hyvin suunnitellut ja selkeät CTA:t voivat lisätä konversiota eli haluttuun toimintaan johtavien kävijöiden määrää.
Käytettävyys tarkoittaa verkkosivujen suunnittelussa sitä, miten helppoa ja intuitiivista verkkosivujen käyttö on käyttäjän näkökulmasta. Käytettävyys on tärkeä osa verkkosivujen käyttäjäkokemusta ja hyvä käytettävyys auttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tiedot helposti ja nopeasti, parantaa verkkosivuston käyttöastetta ja vähentää käyttäjien poistumisprosenttia. Käytettävyyteen liittyy esimerkiksi navigoinnin selkeys ja toimivuus, sisällön löydettävyys, sivun latausnopeus ja käytön intuitiivisuus. Verkkosivuston hyvä käytettävyys auttaa myös saavuttamaan asetetut tavoitteet, kuten esimerkiksi myynnin kasvattamisen tai käyttäjämäärän lisäämisen.
Visuaalinen markkinointikumppani liiketoimintasi tueksi.
Tmi Hanna M Heinonen
Y-tunnus 2772942-4
© Hanna Heinonen 2023 | All rights reserved