Miksi asiakaskokemusta kannattaa kehittää?

Asiakaskokemus on asia, joka voi kuulostaa lisätyöltä, turhalta ja tylsältä. Tehtäispä sen sijaan töitä! Mutta todellisuudessa asiakas on se, joita yritys tarvitsee ja tyytyväinen asiakas on kullanarvoinen suosittelija kertoessaan kokemuksistaan eteenpäin. Siksi toivon, että pystyn auttamaan yrittäjiä boostaamaan omaa markkinointiaan sekä kehittämään asiakaspolkujaan monipuolisesti ja ymmärrettävästi.

Hanna Heinonen

Asiakaskokemus rakentuu siitä kun asiakas löytää yrityksesi/tuotteesi/palvelusi aina siihen asti, kun ette ole enää missään tekemisissä keskenänne. Siksi on tärkeää tarkastella jokaista kosketuspistettä asiakuuden aikana. Kun nämä askeleet on hiottu kuntoon, saat luotua asiakkaalle kokemuksen, joka parhaimmillaan ylittää hänen odotuksensa. 

Hyvä asiakaskokemus kilpailuetuna

Kuinka jäät asiakkaiden mieleen? Menetkö kilpailijoista ohi laadulla vai hinnalla? Vai kenties asiakaskokemusten avulla? Pienilläkin teoilla voit saada asiakkaan palaamaan sekä suosittelemaan sinua eteenpäin. Näillä pienillä teoilla voi olla sen myötä myös suurikin vaikutus yrityksesi menestyksessä. 

Aihe voi kuulostaa tylsältäkin mutta kun panostat asiakaskokemuksen kehittämiseen, 

  • vahvistat sillä samalla brändiäsi,
  • kasvatat myyntäsi
  • saat asiakkaat palaamaan luoksesi sekä suosittelemaan yrityksesi tuotteita/palveluja eteenpäin. 

Ja mikäs sen luotettavampi sekä kustannustehokkaampi markkinointitapa kuin puskaradio?

LUE MYÖS