Brändi on sitä mitä yrityksestäsi puhutaan

Ja brändin rakentaminen kaikkea logosta ja visuaalisesta ilmeestä kattaviin brändipaketteihin. Mitä sinä haluat viestiä? Sitä saat täältä.

Yhtenäinen brändi-ilme on kuin yrityksesi kasvot – se auttaa kohtaamaan yleisön aina yhtä tuttuna ja tunnistettavana. Parhaimmillaan brändi-ilme on tehokas erottautumiskeino, jossa yrityksesi ydin on ensin puettu mieleenpainuviksi visuaalisiksi elementeiksi ja kuljetettu sitten yhdenmukaisena läpi yrityksesi markkinointiviestinnän.

Viimeistelyllä visuaalisella ilmeellä on monta ominaisuutta, jotka vauhdittavat brändin menestystä: luot sillä luottamusta, syvennät laatumielikuvaa ja kasvatat tunnistettavuutta. Toistuvuus eri ympäristöissä on taika, joka varmistaa mieleenpainuvuuden.

Kauneutta ja näyttävyyttäkin merkittävämpää on, että viimeistelty brändi-ilme tuo enemmän euroja viivan alle. Siksi pienenkin kannattaa brändätä.

Logot

Tiivistetään yrityksesi ydin kohderyhmiä puhuttelevaksi logoksi. Mitä haluat logollasi kertoa? 

Brändi-ilmeet

Visualisoidaan brändisi ydin, arvot ja lupaukset vetäväksi visuaaliseksi kokonaisuudeksi.

Brändipaketit

Käyntikortteja vai somekuvia? Graafinen ohjeistus vai koko paketti? Päätä sinä, minä toteutan.

Pidä ohjat omissa käsissäsi tai anna minun toimia oppaanasi.

Logon, brändi-ilmeen tai brändipaketin suunnittelu lähtee aina liikkeelle alkukartoituksesta, jossa kuuntelen toiveesi ja odotuksesi. Tuon pöytään oman kokemukseni ja näkemykseni, mutta jos sinulla on jo kirkas visio, annetaan palaa sitä kohti! 

Alkukartoituksen jälkeen perehdyn yrityksesi ytimeen, etsin sieltä olennaiset ja hyödynnän syntyneet ideat suunnittelussa. Ulkopuolisena pystyn tuomaan valmiimpaankin ideaan raikasta näkemystä ja kokemusta.

Hintoihin lisätään alv 24%.

Brändi-ilme 750 €

  • Värit
  • Typografia
  • Logo
  • Graafinen ohjeisto

Brändäys 1500 €

  • Alkukartoitus, brändinhallinnan työkirjan täyttö
  • visuaalinen ilme (logo, typografia, värit, graafinen ohjeisto)
  • somekanavien ilme

Kuinka työ etenee?

Brändin ja brändi-ilmeen rakentaminen kulkee tavallisimmin alla olevien askelmerkkien mukaan. Jokainen projekti on omanlaisensa, joten reitiltä voidaan tarvittaessa myös poiketa.

  • 1
    Alkukartoitus
    • Alkukartoituksessa innostumme projektistasi yhdessä. Käydään läpi, mitä kaikkea tarvitset ja millaisesta tyylistä pidät. Apuna käytetään brändinhallinnan työkirjaa kokonaan tai osittain.
  • 2
    Värit, fontit ja typografia
    • Teen koosteen muutamasta ehdotuksesta, joista saat valita mieluisimman ja jonka pohjalta brändin ilme rakentuu.
  • 3
    Logon suunnittelu
    • Jos projektiin kuuluu logon suunnittelu, saat myös siitä muutaman ehdotuksen, joista jatkoon menevä tehdään loppuun.
  • 4
    Graafinen ohjeisto
    • Kun kaikki on valmista, niputan toteutetun brändi-ilmeen graafiseksi ohjeistoksi, jonka mukaan myös mm. tulevia markkinointimateriaaleja on helppo tehdä yhtenäisiksi.
”Nominia Creativen Saara ja Caston Visualsin Hanna, oli ehdottomasti itselleni paras valinta kotisivujeni tekijöiksi! Itselläni ei ollut kovin vahvaa ajatusta, että mitä kaikkea sieltä kotisivuilta pitäisi löytyä, tai millainen visuaalinen ilme olisi hyvä. Nekin ajatukset, joita itsellä oli, oli jotenkin vaikea pukea sanoiksi, mutta erinomaisesti nämä naiset sai ajatuksistani kiinni. Parin palaverin ja muutaman sähköpostin taktiikalla löytyi sopiva väri- ja kuvamaailma, sekä tietenkin Saaran mielikuvia herättävät tekstit, jotka hän koosti haastattelun pohjalta. Hanna sai hienosti kiinni siitä ilmeestä, jota päässäni ajattelinkin. Ihana yllätys oli, kun hän oli itse piirtäny palvelukuvakkeissa olevat kuvat. Molemmat näistä naisista ovat sellaisia, joiden puoleen tulen kääntymään tulevaisuudessakin ja suosittelen ehdottomasti muillekin, jotka haluavat aivan uudet sivut, päivittää tekstit tai raikastaa jo käytössä olevan sivuston!”
Elli Touru
Rentouttamo

Tekemiäni logoja ovat mm.

Työkirjat - TULOSSA!

Oli edessä sitten brändin kirkastaminen tai verkkosivujen uudistaminen, osta työkirja tukemaan projektiasi.